Jelenlegi hely

„Programozz robotot”!

A „Programozz robotot” nyertes pályázatának hivatalos átadója 2018.10.25-én volt. Az ünnepélyes átadón iskolánkat Baldaváriné Juhász Éva megbízott igazgatónő képviselte. A Knorr-Bremse részéről Erdős István elektronikai fejlesztési igazgató,  Kovács Beatrix kommunikációs és társadalmi felelősség-vállalás igazgató és Tarnai György, elektronikai rendszermérnök érkeztek iskolánkba. Az eszközökre 1 200 000 forintot fordíthattunk, a közösségi támogatás keretében Tarnai György tanfolyami tananyagot dolgozott ki. Iskolánk pedig tehetséggondozó szakkörök indítását és a robotika népszerűsítését vállalta.

A kezdeményezésről az iskola szemszögéből:

A Bókayban lassan 15 éve foglalkozunk tehetséggondozás keretében programozással.

Az érdeklődő gyerekek megismerkedhetnek a problémamegoldó gondolkodás szépségeivel. Olyan eszközökre van szükségünk, amik ezt az elvont tevékenységet kézzelfoghatóvá teszik a gyerekek számára. Szerencsére több ilyen szoftver létezik, ezekkel egy virtuális robotnak adnak utasításokat. Amikor Tarnai György szülőként és a Knorr-Bremse dolgozójaként megkeresett az ötletével, hogy próbálkozzunk meg robotika szakkör beindításával, ezért találtuk meg nagyon hamar a közös hangot. Hiszen az mBot robotokkal a virtuális szakköri világunk kézzel foghatóvá vált. De ennél sokkal több minden is történik: a robotok alkalmasak egy adott nyomvonal bejárására, akadályok kikerülésére, Bluetooth kapcsolattal távolról irányíthatjuk a beprogramozott robotot, fényújságot készíthetünk, különböző feltételekhez köthetjük a működését többek között.
Hatalmas lehetőségnek éljük meg a robotika szakkört, a gyerekek nagyon lelkesek. Ők szerelték össze, helyezték üzembe új kedvenceinket. A Tarnai György által elkészített tananyagokat is be tudtuk illeszteni a már meglévő rendszerünkbe, hiszen a sajátjainkat is egy Ilias nevű tartalomkezelő rendszerben tesszük közzé. Így digitálisan juthatnak a gyerekek a leckékhez. A tananyagot nagyon inspirálónak tartom, mert egy rövid elméleti áttekintés után bemutatja, hogy az adott témakörben hogyan lehet elindulni. Mindez nyitott végű, hiszen a megadott feladatok az elsajátított ismeretek továbbgondolására alkalmasak, és rengeteg kísérletezésre, saját ötletek kipróbálására adnak alkalmat.
A gyerekek ezzel a módszerrel egyéni ütemben haladhatnak, minden munkaállomásnál más történik, saját útvonalakat járhatnak be. Nagy hangsúlyt kap a kreativitás és a kísérletezőkedv.
További tervünk, hogy az órai tematikába is beépítjük a robotokat, hogy minden tanulónk megismerkedhessen a technológiával. Szeretnénk a többieknek és más iskoláknak is kedvcsináló bemutatókat tartani. 

Suszter Balázs
informatikatanár